BESTÄLLNING/KÖP AV ÖLANDS BIODLARFÖRENINGS ETIKETT OCH SIGILL

Ölands biodlarförening har tagit fram en etikett och
ett sigill som kan beställas av medlemmar till ett förmånligt pris.

Etiketten levereras klippt styckvis i bunt om 500st och kostar 900kr för den första bunten. Följande buntar kostar 700kr.
Locksigillet på rulle om 500st för 170kr/rullen.

Det finns plats på etiketterna för både datumstämpel och EAN kod.

Hämtas på ALWI Grafiska, Dagövägen 1, Kalmar. Om du vill få paketet med post tillkommer 250kr i frakt och emballage.

Regler från Livsmedelsverket för märkning av honung finns här.

För att beställa etiketter och/eller sigill laddar du ner vår beställnings-pdf, fyller i din information, sparar och skickar dokumentet till info@alwi.se.

Här laddar du ner vår beställnings-pdf

_________________________________________

Så här fyller du i dokumentet:

För att få beställa etikett och sigill måste din honung blivit godkänd vid honungbedömning de senaste två åren. Därför behöver du kryssa i att den blivit godkänd och vilket datum den blev godkänd.

Här fyller du i om du vill hämta etiketterna själv eller få dem skickade med post.

Du anger också hur många buntar du vill beställa.

Borttagbar etikett klippt styckvis.

Varje bunt med etiketter innehåller 500st och kostar 900kr inkl moms för den första bunten. Följande buntar kostar 700 kr inkl moms. Hämtas på ALWI Grafiska, Dagövägen 1, Kalmar.

Om du vill få paketet med post tillkommer 250kr i frakt och emballage.

ALWI Grafiska kommer maila ett förslag på etiketten till dig för ditt godkännande innan tryck.

Se därför till att fylla i din emailadress korrekt och läs dina mail.
Etiketterna hämtas på ALWI grafiska, Kalmar eller kommer via post, och fakturan kommer via e-mail från Ölands biodlarförening. Detta för att du ska få ett rabatterat pris.

I den här delen av dokumentet fyller du i vad som ska tryckas på etiketten.

OBS! Om du vill beställa flera typer av etiketter, t ex en bunt med etiketter för 500g burkar och en bunt för 700g burkar, så ska du fylla och skicka en pdf för varje version.

Här kan du också välja om du vill beställa locksigill och i så fall hur många.

_________________________________________

Här kan du läsa på SBR
om etikettregler

Här stämplar du bäst före datum som ska anges två år frammåt, tex om du tappar din honung på
burk den 2019-10-10 ska datumstämplen stå på 2021-10-10.
Datumstämplar finns att köpa hos SBR
eller i biredskapshandeln.
  Här står din EAN kod som behövs om du ska sälja din honung till butik.
EAN kod finns att beställa hos SBR.
Om du inte har någon kod är detta fältet tomt.